Wednesday, July 20, 2011

Liverpool akan kembali ke Malaysia

Pengarah urusan Liverpool Ian Ayre berikrar akan kembali ke Malaysia selepas menerima layanan yang "tak masuk akal" (unbelievable) yang diterima dalam lawatan pertama mereka ke negara ini.

The Reds selamat pulang ke Liverpool dengan perasaan penuh semangat selepas lawatan 8-hari yang sangat berjaya ke Timur Jauh.


Lawatan tersebut berakhir dengan lawatan sekejap ke Singapura, tetapi masa yang dihabiskan di Malaysia lah yang akan kekal lama dalam ingatan.

"Memang hilang akal", kata Ian Ayre.

"Saya tinggal di bahagian dunia sebelah sana beberapa tahun tetapi saya juga tidak sangka bagaimana istimewanya bermain dengan 80,000 peminat dalam stadium, beribu menyaksikan kami berlatih dan beribu lagi menyaksikan kami dalam acara-acara yang diatur.

"Semua yang terlibat - pemain, kakitangan dan penaja - takjub dan kagum dengan hebatnya orang-orang di sana dan bagaimana terujanya mereka".

"Adalah penting untuk pergi sejauh itu dan melihat tahap sokongan yang kita ada dan sangat hebat untuk pemain-pemain yang muda menyaksikan sendiri betapa dekatnya kelab ini di hati penyokong dan betapa pentingnya uniform yang mereka pakai".

"Kita mengambil masa lebih 100 tahun untuk ke sana buat kali pertama. Saya yakin lawatan seterusnya tidak akan mengambil masa selama itu".


Artikel asal dari Liverpool Echo di sini

Monday, July 18, 2011

Nizar bekas MB ketulahan jadi sewel sebab derhaka



Confirm Nizar Jamaluddin dah sewel.

Nizar yang semasa krisis mahu kekal MB Perak telah pohon derhaka kepada Sultan Perak sudah sah tercabut beberapa skru kepalanya.

Kata orang Kelantan, "Otak Kurang Segar"! Inilah jadinya pada bekas MB Perak yang buat sidang dewan bawah pokok.

Apa taknya. Masa pengkebumian aruah Dr Lo'Lo', boleh pulak Nizar pakai T-Shirt kuning Bersih!

Tak gila kah ini namanya?
Ini majlis pengebumian jenazah, apa yang gilanya bawak politik bodoh mengagungkan kafir penentang Islam Ambiga ke sini pula.

Tak ada siapa yang lain pun hadir cukup gila nak buat kenyataan politik begini, walaupun ramai orang PAS di situ. Dan sudah tentu yang datang ramai yang bukan orang politik, iaitu saudara mara dan sahabat handai Dr Lo'Lo.

Apa agaknya yang Nizar fikir? Bodoh benar ke dia. Ini perkara paling besar dalam hidup seorang insan, iaitu kematian. Tidak ada politik lagi dah dalam kubur. Hormatilah jenazah sepertimana hadirin lain menghormati aruah.

Mungkin ini ketulahan sebab derhaka pada Sultan!

Kepada pembaca atas pagar, fikirkanlah. Beginilah taksub mereka sampai dah tak tahu hitam putih. Masya-Allah.

Sunday, July 17, 2011

Takziah kepada keluarga Allahyarhamah Dr Lo'Lo'

Takziah saya uzapkan kepada keluarga Allahyarhamah Dr Lo'Lo'. Semoga keluarga beliau tabah hati. Semoga roh Allahyarhamah ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

Setiap yang hidup pasti akan mati. Bila sudah mati, politik apa semua takda ke mana. Kematian ini sebagai satu renungan untuk kita semua.

Wednesday, July 13, 2011

Pulau Pinang akan isytihar Pilihanraya lebih awal!


Satu pengajaran yang diperolehi dari himpunan Bersih 2 baru-baru ini untuk semua yang berakal ialah tentang momentum.

Sebelum Bersih, kedua-dua pihak kelihatan sudah kurang minyak, tetapi BN terutama UMNO dilihat lebih bertenaga. Di Internet terutama di blogosfera kelihatan UMNO menguasai. Pilihanraya-pilihanraya kecil, BN menang. Pilihanraya negeri Sarawak ialah big blow kepada Pakatan terutama PKR. Walaupun DAP menang banyak kawasan, ini memang sudah dijangka. Bom paling besar ialah video seks Anwar, yang banyak merenggut jiwa penyokong-penyokong PR.

Akibatnya, aktivis-aktivis Pakatan terutama PKR kurang bertenaga. Lemah semangat.

Oleh sebab itu lah diadakan Bersih. Memang objektif-objektif sampingan termasuk memalukan Najib, mendapat perhatian antarabangsa dan sebagainya, tetapi objektif utamanya ialah Internal, iaitu memberikan minyak iaitu semangat dan tenaga kepada penyokong-penyokong PR.

Sebab itu lah Anwar dan Hj Hadi kini menyebut-nyebut nak buat Bersih 3 pula.

Tapi saya tersentak baru-baru ini bila dapat laporan dari sahabat yang bekerja jauh dalam pentadbiran Pulau Pinang menyatakan bahawa ada kemungkinan Penang akan mengadakan pilihanraya lebih awal, untuk memberi momentum kepada sokongan Pakatan Rakyat seluruh negara dalam Pilihanraya umum. Ini sebab Pakatan yakin Penang memang DAP boleh menang lagi terutama kerana 55% pengundi Penang ialah etnik Cina (walaupun penduduk Melayu lebih ramai!).

Bila dikaitkan dengan isu momentum ini, logik juga.

Soalannya, sudahkah UMNO Penang dan Najib bersedia?!

Tuesday, July 12, 2011

Perusuh BERSIH dibayar RM100! Pakatan Rakyat wajib jelaskan BUKTI Poster dan SMS!

SMS menyuruh ambil duit UPAH Bersih!


    
Sambungan SMS. ADUN Bukit Tengah juga naik nama!



Baca bawah Poster. Saguhati RM100 diberikan!




Apa maknanya ini semua? Peserta BERSIH dibayar?

Rakyat WAJIB buka mata! Ada yang tidak kena kalau peserta perhimpunan Bersih dibayar! Siapa yang bayar? Mana datang bajet! Kata Ambiga ini perhimpunan bukan politik, jadi siapa bayar? BERSIH bayar?

Kenapa YB Pakatan Rakyat terlibat - baca sms di atas! Individu (c) ialah YB Bukit Tengah, Ong Chin Wen.

BERSIH ini rupa-rupanya banyak permainan dia. Rakyat atas pagar WAJIB ambil tahu, dan tuntut penjelasan dari pimpinan Pakatan Rakyat.

sumber asal:
http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2011/07/hot-pakatan-habiskan-lebih-dari-rm2.html
http://www.pisau.net/2011/07/bukti-perusuh-di-bayar.html

Friday, June 10, 2011

Bukti Hadi tidak layak jadi Pemimpin apatah lagi PM!!!!!!!!!

Ada satu pepatah inggeris yang berbunyi begini

"Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt."

Kalau diterjemahkan dalam bahasa Melayu bunyinya lebihkurang begini,

"Lebih baik diam dan orang ingat anda bodoh daripada bersuara dan orang TAHU anda bodoh."

Begitulah apa yang terjadi dengan Hadi Awang hujung minggu lepas.

Kalau Hadi Awang tak beri komen tentang kes pembuktian video seks Anwar, sekurang-kurangnya orang akan fikir bahawa beliau tidak mahu memilih pihak, atau bijak bermain politik.

Tapi Hadi Awang bukan sahaja tidak diam, tetapi memilih membuat komen yang sangat menakjubkan.

Lebih kurang ucapan beliau dalam Muktamar PAS pada 5 Jun 2011 berbunyi “Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi kerana video ini besi, dia tiada mata dan telinga.

Memang wajar dia digelakkan dengan sehabis-habis gelak oleh bloggers UMNO.

Tapi saya yang dah tua ni dah cukup gelak. Saya nak tengok kenyataan Hadi Awang ini serius sikit.

Ada beberapa pegangan/kepercayaan Hadi yang kita boleh ambil dari kenyataan beliau ini iaitu:-

1. Untuk kes zina dan liwat kena ada saksi Manusia yang ada mata dan telinga.
2. Video tidak boleh dijadikan bahan bukti sebab video itu besi.
3. Disebabkan mesti ada saksi manusia maka bukti lain yang tiada mata tiada telinga seperti DNA, saksi selepas kejadian dan sebelum kejadian, Qarinah (circumstantial evidence), dan semua jenis Bukti sepertimana yang sedia diterima dalam undang-undang, tidak terpakai.

Dalam perkara "konsep empat saksi yang adil" Sudah tentu Hadi merujuk antara lain kepada surah An-Nur ayat 4 dalam menjustifikasi kan kenyataannya,

“Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan (zina) kepada perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan empat orang saksi, maka sebatlah mereka lapan puluh kali sebatan dan janganlah kamu menerima persaksian mereka itu selama-lamanya kerana mereka adalah orang-orang yang fasiq“

Mengenai keperluan empat saksi ini, ada beratus-ratus buku dan rujukan Internet pun mengenainya, boleh saja di'google'. Saya tak sentuh di sini.

Tapi yang hairan bin ajaibnya tentang kenyataan Hadi ialah bagaimana beliau dengan selamba dan mudah menolak bukti video.

Bukankah bukti video ini sudah sedia diakui sebagai bukti yang boleh diterima oleh mahkamah-mahkamah syariah seluruh dunia?

Dan bila beliau menyatakan HANYA saksi mata dan telinga boleh diterima, bukankah beliau juga menolak bukti lain yang diterimapakai dalam Islam? Seperti air mani yang bertabur-tabur, bukti DNA lain, bukti "circumstantial" (Qarinah) dan sebagainya?

Bak kata Ustaz Kazim, jika isteri kita kena rogol (tanpa ada 4 orang saksi) dan ada kamera, video bergambar, air mani dsbnya, maka Hadi memperbodohkan Ummat dgn mengatakan itu semua tidak terpakai kecuali ada 4 orang saksi!

Adakah itu bermakna penjenayah-penjenayah seks boleh mula merogol isteri orang-orang PAS dan memvideokannya sekali tanpa perlu takut? sebab itu semua bukan bukti kata Hadi!

Gila bukan?

Kalau lah Hanya 4 saksi lelaki yang baik sahaja MERUPAKAN SATU-SATUNYA BUKTI YANG BOLEH DITERIMA UNTUK MENSABITKAN ZINA, berapa banyakkah kes rogol, liwat, zina yang boleh dibawa ke mahkamah?

Boleh tak Hadi atau orang-orang PAS jawab?

Sedangkan penyelesaian terbaik ialah menyiasat kandungan Video ini secara detail oleh pakar-pakar terutama tentang isu UTAMA nya iaitu betulkah pelakonnya itu Anwar! Sudah berapa ramaikah pakar Video neutral antarabangsa yang dibawa oleh Anwar atau PKR atau PAS yang mengeluarkan kenyataan bahawa pelakon video itu bukan Anwar! Bukankah Anwar banyak sahabat-sahabatnya di US termasuk di Hollywood? Kenapa tak gunakan saja kepakaran mereka!

Takut ke?

Kesimpulannya ada 2:

SATU. Takkan la Hadi bodoh sangat.Sebaliknya seperti Anwar, demi politik habis semua diputar belitkan. Hadi tahu itu Anwar, tapi Hadi tahu yang penyokong-penyokong PR walau apa bukti pun mereka takkan percaya Anwar bersalah. Jadi Hadi hanya melepas tengkuknya sahaja. Kenyataan itu dibuat bukan untuk penyokong-penyokong, tetapi untuk Hadi sendiri, iaitu supaya Anwar dan penyokong-penyokong Anwar termasuk penyokong-penyokong Anwar dalam PAS kekal menyokong Hadi!

DUA. Hadi memang percaya akan kata-katanya. Ini bermakna Hadi memang bodoh.


Musykil: Yang musykil nya apa ulasan pemimpin-pemimpin PAS lain, juga blogger-blogger PAS yang baru keluar dari Kursus blog?

Sunday, April 10, 2011

Raja Nong Chik ganti Shahrizat Jalil di Lembah Pantai dalam PRU-13

Ini berita yang paling baik dilaporkan oleh Free Malaysia Today.

Sharizat Jalil buat kerja masa jadi Ahli Parlimen Lembah Pantai, bukan tak buat. Ramai orang Lembah Pantai terutama ibu tunggal dan mereka yang menerima bantuan kebajikan suka dia. Tapi dia dah lama sangat, dan dia orang luar, bukan orang Lembah Pantai. Orang Lembah Pantai lebih mahukan wakil dari Lembah Pantai sendiri. Dan Raja Nong Chik ialah pemimpin yang boleh diterima semua, termasuk orang-orang Cina dan India seluruh Lembah Pantai.



PRU 13: Nong Chik ganti Shahrizat di Lembah Pantai?
Muda Mohd. Noor | April 6, 2011

PETALING JAYA: Peluang Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil untuk bertanding sekali lagi di parlimen Lembah Pantai dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang kini menjadi tanda tanya.


Sudah terdengar bahawa ada pemimpin Umno di Lembah Pantai yang mahu Menteri Pembangunan Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin bertanding kerusi itu.


Dalam PRU lalu, Shahrizat kalah kepada calon PKR, Nurul Izzah Anwar dengan majoriti 2,895 undi.


Bagaimanapun, Ketua Wanita Umno itu dilantik senator dan seterusnya menjadi Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat selepas rombakan kabinet pada bulan April 2009.


Seorang pemimpin wanita Umno Lembah Pantai ketika dihubungi hari ini memberitahu, “orang tidak mahu lagi Shahrizat. Orang mahu Datuk Raja (Nong Chik) kerana beliau merupakan Ketua Umno Lembah Pantai dan menteri wilayah pula.”


Seorang bekas timbalan ketua bahagian Umno pula memberitahu, Shahrizat pernah berjanji tidak bertanding lagi pada PRU 2008.


Bagaimanapun, entah macam mana ketua wanita Umno itu tetap mahu mempertahankan kerusi Lembah Pantai.


“Beliau sendiri pada 2004 berjanji tidak mahu bertanding lagi kerusi Lembah Pantai pada tahun 2008. Kata Shahrizat ketika itu, cukuplah tiga penggal menjadi ahli parlimen Lembah Pantai,” kata bekas timbalan ketua bahagian Umno itu.


Menurutnya, sesiapa pun calon Umno dalam PRU akan datang, Lembah Pantai tetap menjadi kawasan gelap bagi Barisan Nasional (BN).


Katanya, antara faktor BN sukar merampas semula Lembah Pantai ialah majoriti pengundi muda menyokong pembangkang.

Tuesday, April 5, 2011

Anak sudah tipu. Papa memang kaki penipu. Mamanya pun begitu?

Semalam ketika ditanya dalam sidang akhbar yang ditayang dalam TV, seorang wartawan bertanya kepada Wan Azizah di mana jam Omega Anwar.

Kata Wan Azizah "We have the watch". Lihat video bawah. Lihat muka Wan Azizah, sangat defensif, seolah-olah ada yang hendak disorokkan.



Saya tak peduli di mana jam Omega.

Tapi apa yang penting ialah seseorang telah menipu.

Menurut Eskay iaitu tukang urut dan kawan baik Anwar dan pelindung rahsia-rahsia SUPER peribadi Anwar, jam Omega itu adalah sebab beliau masuk semula ke bilik Hotel tempat seks dan telah diserah pada polis.

Bermakna ia dalam simpanan polis.

Tapi ikut Wan Azizah, jam itu ada dalam simpanannya.

Siapa menipu?

Harus diingat dalam kes Saiful sebelum ini, iaitu ketika kes liwat bontot Saiful mula pecah berita, dalam satu sidang akhbar yang serupa, ketika diasak wartawan, anak Wan Azizah, si Nurul, juga menipu.

Penipuan ini didedah di mahkamah, kerana walaupun menurut Nurul izzah Papanya berada bersama Izzah dan Mama nya di waktu kejadian liwat berlaku, kamera litar yang ditunjuk sebagai bahan bukti dlm mahkamah menunjukkan Anwar ada di Kondo Desa Damansara, jauh dari Izzah dan Mama.

Kisah ini ada diceritakan di sini dalam Blog Berita Lembah Pantai.

Atau tengok sendiri video di bawah.



Anak sudah tipu. Papa memang kaki penipu. Mamanya pun begitu?

Sunday, February 27, 2011

Nurul sesak nafas di Lembah Pantai

Sambil mencari-cari cerita terbaru berkenaan perletakan jawatan 250 orang dari PKR di Lembah Pantai di blog Berita Lembah Pantai, terpandang update terbaru dari blog orang PKR Lembah Pantai, Semangat 98 yang sebelum ini menimbulkan kepincangan pemilihan Cabang PKR Lembah Pantai.


Sedih benar bunyinya, nak gelak pun ada. kata dia,

"YB Nurul dalam twitter beliau mengatakan mereka dibeli. Sikit-sikit dibeli, sikit-sikit dibeli. Habis bagaimana jasa mereka yang segunung pada YB? Sama macam sampah. Tak ada nilai?? YB, jangan tak tahu ramai orang lama Keadilan yang menangis, sayu bercampur marah, tapi rata-ratanya sedih kecewa melihat tindak-tanduk YB. YB diterjunkan ke sini, dan mereka berjuang bermatian, tapi sikap YB terlalu bongkak, buta. terlalu mendengar cakap-cakap orang-orang luar dan budak-budak hingusan tentang bagaimana untuk menang, bukan bagaimana untuk servis rakyat di sini? kami di lembah pantai ini apa nilainya YB?"

Hehehe. Budak ni memang pandai tulis sedih-sedih. Habis asyik sedih je memanjang bila kamu pulak nak belah Yop? Tak gheti-gheti lagi ke? Ate bila jubo mike kena sula dgn kaki jubo tu baghu le mike nak sedor? Ate memang bodoh benor kamu ni yeop!

heheh. baca cerita seterusnya di sini ..Kehilangan Parthiban pengajaran bagi YB Nurul dari Semangat 98.

Memang terhibur!

Sunday, February 13, 2011

Pilihanraya di Titiwangsa: Dr Lo' Lo' ada 3 bulan sahaja diberi doktor?

Saya dapat berita yang lebih dari khabar angin mengatakan yang Dr Lo'Lo' telah diberi masa pendek saja untuk hidup oleh doktor beliau, dengarnya 3 bulan.

Khabarnya beliau menghidap kanser atau leukemia ke apa saya tak berapa pasti. Tapi yang pastinya memang Dr Lo'Lo' semenjak akhir-akhir ini selalu sakit-sakit dan bercuti sakit.



Ada sesiapa boleh confirmkan perkara ini, atau siasat lebih lagi?

Semoga Dr Lo'Lo' sembuh seperti sediakala. Walaupun saya tak suka beliau dari segi politik, tapi sebagai manusia yang ada anak-cucu, saya harap beliau sembuh supaya anak-anak dan cucu-cucu boleh lebih menikmati masa bersama beliau.

Thursday, February 10, 2011

Cerita ttg tan Sri Isa satu lagi cubaan lagakan korporat dan politician Melayu pula

Saya ada di meeting IDEAS dan nak bagitau kat kawan-kawan semua yang muda-muda bahawa kekecohan berikutan berita Tan Sri Isa dikritik telah di'spin' habis untuk tak lain tak bukan memburukkan politician Melayu dan melagakan pula mereka dengan korporat Melayu, di samping memburuk-burukkan Perdana Menteri.


Laporan-laporan yang saya baca mengatakan CEO Maybank Investment, Tengku Zafrul, mengkritik perlantikan Tan Sri Isa sebagai Pengerusi Felda.

Tapi masa di forum tu, tak ada pulak saya dengar si Tengku Zafrul cakap macam tu.

Yang bising ialah panelis seorang lagi, Zainal Aznam Mohd Yusof tu. Merapu-rapu dia mengkritik.

Tapi aku tengok Tengku Zafrul ni ok juga dia cakap. Bila diberi leading question atau soalan perangkap, dia pandai juga taichi untuk maintain line pro-Kerajaan. Bila ditanya ok tak politician dilantik pengarah GLC, dia kata ok. Bila dicucuk oleh soalan hadirin pasal lantikan Tan Sri Isa, dia tak ada bagi pendapat sendiri pun. Dia cuma sebut apa reaksi dari "market". Ini biasa, dalam dunia bankers, memang sikit-sikit "market", sikit-sikit "market", sepertimana dalam dunia politician sikit-sikit "pengundi", sikit-sikit "pengundi.

Jadi terkejut pulak la bila saya baca Internet, rupa-rupanya forum tu jadi kontroversi pulak, padahal secara ikhlas nya, ia hanyalah forum biasa syok sendiri yang tak ada makna apa-apa. Boring nak mampus. Saya pergi pun atas jemputan sahabat lama seorang akademik yg turut jadi panel. Saja bagi sokongan moral.

Jadi tak lain tak bukan kesimpulan saya mudah.
1. Berita politik sekarang ni banyak yang buruk kepada Anwar dan PR - Kesah Ketua Pemuda PAS Tantawi dan herdikan terhadapnya oleh para pemimpin Pakatan Rakyat, kesah Pajudin Ketua PKR Sabah yang lompat masuk UMNO, kesah Lim Guan Eng robohkan (lagi) gerai Melayu di Penang.
2. Berita tentang Najib pula terbaik, terutama kejayaan Kerajaan Malaysia membawa pulang pelajar-pelajar dari Mesir.
3. Oleh itu, ada apa cerita paling ikan bilis pun, spin lah jadi cerita.
4. Dalam kes Forum IDEAS ni, peluang cantik, sebab ada point nak spin.
5. Tapi nak laporkan bahawa Zainal Aznam ni yang kritik tak best sebab dia ex-civil servant yang pencen, tak selari dengan agenda propaganda PR yang mahu tampilkan orang muda Melayu sokong PR dan tak suka BN.
6. Jadi putar aje lah guna nama Tengku Zafrul sebab dia muda dan current, jadi point lebih, untung-untung jadi cerita.

Biasalah. Teknik melaga-laga merupakan teknik basi tapi antara teknik paling berkesan. Yang saya paling best tengok reaksi Tan Sri Isa. Dia relax jer, sebab dia tau tak ada apa yang perlu dilatahkan.

Harap-harap sahabat yang muda-muda tak ikut sama apikan cerita ini. Cuba tanya dulu kalau ada kengkawan yang pergi ke forum tu, apa jadi sebenarnya.

Wednesday, January 5, 2011

Hotel Marriott "Tiger Show" sebenarnya dalam Negeri Selangor!

Pagi-pagi ni ada update menarik dari Berita Lembah Pantai bertajuk Dr Lo'Lo', Harakah dan blogger-blogger PAS hentam Kerajaan Negeri Selangor.

Rupa-rupanya Hotel Marriott tempat Tiger Show yang dituduh Harakah dan pemimpin-pemimpin PAS terutama Dr Lo'Lo' letaknya dalam Sepang, Selangor.

Mereka sangka ia terletak di Putrajaya kerana Hotel Marriott itu guna nama Putrajaya. Lalu mereka gunakan isu ini untuk alihkan berita kes Teoh Nie Ching pakai pakaian sendat terlompat-lompat dalam masjid bersama Pak Aji-Pak Aji PAS.

Heroin utamanya si Lo'Lo'.

Patutlah Hasan Ali senyap je. Mesti tepuk dahi punya lah, tengok betapa bodohnya kawan-kawan sendiri.

Sedih betul tengok PAS. Sudah lah jahil, bodoh pulak tu.

Tiger Show di Sepang, Selangor. 

Macam mana ni Selangor, boleh benar acara begini?

Monday, January 3, 2011

Pegang Babi lepaih tu Salam PAS. Hooray!

Lepas Depa ni Pegang Babi, orang PAS mana pulak yang depa ni dok salam dan peluk?, Masjid dan Surau mana yang depa dok jejak?

Ada orang Islam PAS fikir ka? Atau sekarang UNDI adalah segalanya?

Membelai anak babi. Depa bukan islam tak pa lah.

Ish, tak geli ka?

Dah samak belum tongkat tu Nik Aziz? Ada bawak solat tongkat tu?

Ustad mana la yang pegang rostrum tu lepas dia ni? Tangan tak samak tu. Dalam surau pulak. Taksub, taksub.

Coklat betui kaler babi tu. Ekoq pun ada lagi.

mak aih! geli! anak orang PAS mana la pulak ni?

Makan sekali kat surau, noo? Bukak puasa kat Surau Puchong tapi tangan makan babi dah samak ka? Pinggan tu lepaih tu sapa makan?