Wednesday, July 20, 2011

Liverpool akan kembali ke Malaysia

Pengarah urusan Liverpool Ian Ayre berikrar akan kembali ke Malaysia selepas menerima layanan yang "tak masuk akal" (unbelievable) yang diterima dalam lawatan pertama mereka ke negara ini.

The Reds selamat pulang ke Liverpool dengan perasaan penuh semangat selepas lawatan 8-hari yang sangat berjaya ke Timur Jauh.


Lawatan tersebut berakhir dengan lawatan sekejap ke Singapura, tetapi masa yang dihabiskan di Malaysia lah yang akan kekal lama dalam ingatan.

"Memang hilang akal", kata Ian Ayre.

"Saya tinggal di bahagian dunia sebelah sana beberapa tahun tetapi saya juga tidak sangka bagaimana istimewanya bermain dengan 80,000 peminat dalam stadium, beribu menyaksikan kami berlatih dan beribu lagi menyaksikan kami dalam acara-acara yang diatur.

"Semua yang terlibat - pemain, kakitangan dan penaja - takjub dan kagum dengan hebatnya orang-orang di sana dan bagaimana terujanya mereka".

"Adalah penting untuk pergi sejauh itu dan melihat tahap sokongan yang kita ada dan sangat hebat untuk pemain-pemain yang muda menyaksikan sendiri betapa dekatnya kelab ini di hati penyokong dan betapa pentingnya uniform yang mereka pakai".

"Kita mengambil masa lebih 100 tahun untuk ke sana buat kali pertama. Saya yakin lawatan seterusnya tidak akan mengambil masa selama itu".


Artikel asal dari Liverpool Echo di sini

No comments:

Post a Comment