Wednesday, July 27, 2011

Ustaz Zamri Bersih selalu berforum di Platform Pakatan! Elok pun dia kena buang!



Maka dilaporlah dalam sekalian blog bahawa Ustaz Zamri, hos rancangan Adik & Al-Quran telah dipecat dari TV9!

Tidak pasti pula sama ada dia dipecat atau hanya direhatkan oleh TV9, sebab laporan Sinar Harian hanya menyatakan program Adik & Al-Quran dihentikan, bukannya memecat Ustaz Zamri seperti yang didakwa banyak blog.

Petikan kenyataan Penerbit eksekutif TV9, Ezzah Aziz Fawzy yang disiarkan Sinar juga tidak menyebut soal pemecatan.

(Baca bawah sekali dari Sinar)

Apapun, bagi saya, amat sesuai dan betul caranya jika Ustaz Zamri ini dipecat atau dihentikan saja, dan hos Adik & Al-Quran diganti dengan hos yang lain.


Ini kerana sudah terang lagi bersuluh yang Ustaz Zamri ini memang menyokong Pakatan Rakyat. Yang keduanya, Ustaz Zamri ini jelas menentang permintaan dan arahan Pemimpin Negara, serta nasihat YDP Agung sendiri yang menegah demonstrasi jalanan.

Sebaliknya, apabila ditegur blog-blog pro-Kerajaan, jawapan Ustaz Zamri ialah jawapan pembangkang, lihat bawah.


Tidak ada mohon maaf, tidak ada kata dia silap. Dia memang tahu apa yang dia buat, dan bagi dia apa yang dia buat itu betul

Sepertimana ramai perusuh Bersih hujahkan tempohari, kata mereka demonstrasi itu okay. Tapi apabila pihak Kerajaan iaitu Pemerintah Negara ini telah menegah demo Bersih, dan Pemimpin Utama sendiri iaitu Perdana Menteri telah menegah, pihak polis telah menegah, malah YDP Agung sendiri telah menasihatkan jangan diteruskan, ia sudah jadi lain.

Kesalahannya bukan setakat berdemo, tapi engkar dengan pemerintah dan penguasa.

Sebab utama tegahan ialah keamanan dan mengganggu ekonomi dan perniagaan.

Orang-orang yang tidak muhasabah diri spt ustaz Zamri lupa betapa murahnya rezekinya dikurniakan Allah di bumi Malaysia ini, yang perjalanan nya diurus dengan baik oleh BN yang dipimpin UMNO sejak Merdeka. Keamanan dan Kestabilan politik ialah tonggak utama kejayaan ini.

Ustaz Zamri lupa dia dapat untung dari jadi hos program di TV9 milik Media Prima yang dimiliki UMNO.

Dia lupa dia dapat untung besar dari syarikatnya Mantop Training, yang pelanggannya termasuk Kementerian dan agensi dari kerajaan yang dia ingkari, yang dia sanggah.


Dia zalim dengan mengganggu sumber rezeki orang-orang kecil yang tersentap dan terganggu beberapa hari oleh Bersih.

Namanya Ustaz tetapi dia agaknya rasa sudah tinggi. Agak nya lah, tapi itulah persepsi saya bila membaca jawapan dalam facebook nya.

Agak-agaknya kos pengajian dia pun ialah biasiswa atau tajaan Kerajaan, sepertimana beribu lagi lepasan pengajian Agama di Malaysia ini. Dana pengajian agama Islam ini diperuntukkan oleh Kerajaan BN pimpinan UMNO, sedangkan mungkin jika PR yang memerintah dana pengajian agama ini terpaksa dikongsi pula atau diagihkan sama rata untuk memasukkan dana pengajian agama Kristian, agama Buddha atau agama Hindu, atas dasar sama rata!

Dan tiada pun rasa insaf dan maaf dalam hatinya jika dilihat dari entry facebook nya.

Maka jika benar beliau telah dipecat, maka elok benarlah.

Jika belum, maka pecat lah.

Dia boleh minta kerja dengan Pakatan Selangor, macam juga Wardina, rakan sepanelnya dalam kempen-kempen Pakatan Rakyat Selangor seperti dalam poster-poster di atas.

Mereka ini orang-orang yang lupa mereka di mana. Jadikan mereka sebagai teladan. Yang bersalah harus dihukum. Jangan beri muka orang-orang sebegini.

------------------------------------
Dari Sinar Harian

Adik & Al-Quran dihentikan siaran

Mungkin ramai yang terkejut apabila program keagamaan, Adik & al-Quran yang disiarkan di TV9, telah dihentikan siarannya sejak seminggu lalu.

Perkara itu dikatakan berpunca daripada penyebaran gambar hosnya, Ustaz Haji Mohd Zamri Haji Mohd Zainuldin atau lebih dikenali dengan panggilan Ustaz Zamri, ketika terlibat dalam perhimpunan Bersih pada 9 Julai lalu.

Penerbit eksekutif TV9, Ezzah Aziz Fawzy, yang dihubungi berkata, arahan menghentikan program itu dikeluarkan oleh pihak atasan Prime Works atas sebab tertentu. Namun beliau tidak pula menafikan atau mengesahkan ia berpunca dari penyebaran gambar hosnya dalam perhimpunan Bersih itu.

“Pihak produksi telah dimaklumkan mengenai perkara ini. Makluman dalam bentuk arahan ini sudah pasti ada sebab yang kukuh mengapa ia tidak dapat diteruskan, cuma ia tidak boleh diuar-uarkan kepada umum.

“Program Adik & al Quran sebelum ini mendapat sambutan menggalakkan antara program yang mendapat rating tertinggi di kalangan penonton, tetapi stesen TV lebih mementingkan isu sensitiviti dan perlu memberi penekanan kepadanya,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Katanya lagi, memandangkan program tersebut telah mencapai satu rating yang baik, namun ia sedikit terjejas berikutan timbulnya perkara sebegini.

“Pada pandangan peribadi saya, seseorang yang bergelar ikon harus lebih berwaspada agar tidak terjadinya kejadian yang tidak diingini.

“Adalah wajar menjaga personaliti diri dan imej agar ia tidak memberikan sebarang perspektif tidak baik,” katanya kepada Sinar Harian.

Tambahnya, program itu akan disiarkan semula cuma masih tidak mendapat tarikh yang baru.

“Berehat itu ada kalanya tidak mengambil masa. Namun, ia bergantung pada keputusan pihak atasan. Kadang-kadang cuma seminggu, ada juga yang tiga minggu. Semua itu bergantung pada keputusan mereka.

“Sebagai menggantikan program itu, ia digantikan dengan program Mari Bertarranum,” katanya.


Terima apa saja keputusan Ustaz Zamri

Sementara, Ustaz Zamri, berkata, dia sudah pun berbincang dengan pihak TV9 dan mengharapkan agar perkara itu tidak berlarutan.

“Saya telah dipanggil untuk berbincang dengan pihak TV9 beberapa hari selepas gambar itu tersebar. Alhamdulillah, kami berbincang secara mahabbah (aman). Apa sebenarnya yang berlaku pada 9 Julai itu sudah saya terangkan kepada mereka dan tidak perlu saya ceritakan kepada umum.

"Saya faham situasi ini. Mungkin ia nampak lebih berat apabila ia mendapat komen yang agak mendalam menerusi Facebook, saya sendiri tidak pasti mengenai hal ini dan terima apa sahaja keputusan,” katanya yang kini sedang menuntut pengajian dalam bidang tafsir Ulumul Quran di Universiti Antarabangsa Madinah, Malaysia.

105 comments:

  1. ko ni blogger bodoh nak mampos banyak makan babi eh?

    ReplyDelete
  2. taktahu pape takpayah cakap lah bero.

    ReplyDelete
  3. rezeki Allah Taala yg bg.. bukan agensi kerajaan bro.. kat tv pun dia mengajar anak2 kita mengaji, bukan menyanyi maupun berpolitik..

    ReplyDelete
  4. ur are so stupid mentality..

    ReplyDelete
  5. umno celaka dunia, akhirat no comment

    ReplyDelete
  6. rezeki di tgn Allah. syirik bile mengatakn mcm umno yg bg kt dye rezki.

    kalo kate rezki org kecil tertutup sbb bersih. cube selidik balik sape yg arahkan tutup jln? cube fikir kalo jln x ditutup kemungkinan peniaga2 kecil ini dpt untung berlipat ganda sbb ramai yg menyinggah

    apa pun hanya Allah yang Maha Mengetahui

    ReplyDelete
    Replies
    1. coba fikir pulak.Kalau tak tutup hari tu apa jadi? dengan keadaan huru hara macam tu,mau triple kerugian peniaga. Memang Allah Yang Maha Mengetahui,tapi kita adalah makhluk yang dikurniakan akal oleh Nya...

      Delete
  7. apelah nk jadi dgn kau ni... suka sgt jdi balaci UMporNO...

    ReplyDelete
  8. Takutlah kamu kepada Allah wahai blogger. Taksub sgt.

    ReplyDelete
  9. bodoh punya statement... mcm la biasiswa tu guna puak UMNO punya duit.. itu semua duit kami sipembayar cukai ni... pembodek2 umno ni semua tau membodek je la sbb belajar x tinggi, tgk dr statement pun tau dah iq takat mana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau bayar cukai ker.............

      Delete
    2. berapa ribu cukai yang dah cow bayar wahai anon 10:38

      Delete
  10. Haha. Naif dan dhaif nya pandanga ko ni bedul. rasa mcm klau dudk kt UK agak2 nya melayu boleh jd miskin la yek? sbb UK bukan diperintah oleh BN yg korup tuh? Haha. Sedeh baca kedangkalan akal fikiran serta kebodohan hujah dari ko ni. Rasanya ko ni mmg diberi tongkat oleh BN dari lahir smpai skrg, sbb tu x sedar rahmat Allah yg bg ko hidup smpai skrg.

    Jangan marah baca komen aku ni, sbb aku tak marah pun ko tulis pasal bnde. Malah, aku gelak. So, jom gelak bila ko baca komen ni, dan gelak untuk kebodohan ko. Peace! Hahaha

    ReplyDelete
  11. ni lah jadinya kalau manusia dah buta hati, hidayah tuhan pn susah nak dapat.orang yang berada di atas landasan agama diperlekeh seperti seorang pelaku maksiat. tak tau la pulak kerajaan lagi support program maksiat (mentor, AF dsb) daripada program ilmiah macam mari mengaji ni~~

    ReplyDelete
  12. perintah manusia takut benar kalau diingkari.. perintah Allah Taala.. lansung tak takut..

    kenapa penulis dengki benar dgn ikon di atas.. die menutup pintu rezeki saudara ke?

    kalau ust zamri boleh turut serta dalam prog agensi2 kerajaan, apa salahnya dia turut dalam PR?

    dia hanya mengajar mengaji, memartabatkan al-Quran, bukan seperti beberapa personaliti Media Prima yg mendedahkan aurat. bahkan selebriti yg menghina Rasulullah satu ketika dahulu, disiarkan dlm media prima..

    usahlah berat sebelah.. ketahuilah rezeki bukan umno yg bagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu kau kesian sangat,kau lah agi rezeki kat dia..

      Delete
  13. bodoh laa hg ni.."dia dapat untung dari jadi hos program di TV9 milik Media Prima yang dimiliki UMNO".. "dia dapat untung besar dari syarikatnya Mantop Training, yang pelanggannya termasuk Kementerian dan agensi dari kerajaan yang dia ingkari, yang dia sanggah."klu x dak hmpa pn,rezeki smua Allah yg tentukan,bkan tv9 or UMNGOK..

    ReplyDelete
  14. sabda Rasulullah SAW "sesungguhnya sebesar-besar jihad adalah memperkatakan kalimah yg adil di hadapan pemimpin yg zalim"(diriwayatkan oleh abu dawud dan ibnu majah) dan ditambah: "sehingga kamu memalingkan mereka ke arah kebenaran dgn kekerasan".

    ReplyDelete
  15. Penulis blog ni pencacai UMNGOK minda DAH DISUAP DASAR HEDONISM..KO INGAT UMNGOK YG BAGI REZEKI KAT RAKYAT..NAMPAK SGT LA MINDA KO NI MINDA PENCACAI UMNGOK YG ME"SEKULAR"KAN AGAMA ISLAM..KO FIKIR DULU DIRI KO SEBELUM KO NASIHAT ORANG LAIN..TAH2 DOA QUNUT PON KO TAK HAPAL..

    ReplyDelete
  16. DUIT KERAJAAN DUIT RAKYAT JUGA

    USAH TERLALU JUMUD FIKIRAN SAUDARA YA.

    POKOK PANGKALNYA, REZEKI DATANG DARI ALLAH S.W.T

    DEMI MEMIKIRKAN MASA DEPAN AKHLAK GENERASI ISLAM

    KITA SAUDARA LEBIH SAYANGKAN PROGRAM TOM TOM BAK

    DARIPADA "Adik & Al-Quran "?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit kerajaan duit Rakyat?
      Kenapa tak tulis sahaja duit kerajaan duit mak bapak cow... barulah aku x leh nak ngaku aku juga ada hak...

      Delete
  17. blogger,hg simpan sikit "bodoh" hg tu utk org lain,jgn laa hg ambk smua "bodoh" tu kt hg.akai ada,pikiaq laa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa kau yang bodoh,cakap langsung tak gunakan akal.guna kepala lutut agaknya...

      Delete
  18. BLOGGER sengal otak. Bodoh. Jahil agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedihnya sampai sumpah menyumpah islam anjur begitu ko

      Delete
  19. bodoh punye blogger..g makan babi la ko..

    ReplyDelete
  20. hahaha..blogger kna hentam terukkk...ni laa akibatnya jadi bodoh..statement mcm budak bodoh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sokong blog ni. Kalau setakat kena hentam dengan pencacai kunyit bodoh apa yang nak dihairankan.. muuuaaaccchhh ...

      Delete
  21. org nk jd blogger kau pun nk jd blogger jugak... tp tulisan kau ni menampakkan kebodohan diri sendiri.. agak IQ puak penyokong UMNO mmg semua sama je mcm kau punya IQ ni.. lembab.. mana x lembab sbb selama ni keje kau cuma mengampu je...

    ReplyDelete
  22. teruk kena bambu (^_^)
    statement budak sekolah tadika..memang patut kena bambu (^_^)

    ReplyDelete
  23. Majoriti golongan yang berpendidikan agama tidak menyokong Kerajaan...fikir fikirkanlah mengapa??

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sangat..ramai berpendidikan agama tidak sokong kerajaan..sebab itu la rmi ulama2 terutama di kelantan dan seluruh malaysia bgtau undi kerajaan itu haram..tapi haram bukan kerajaan BN, tapi kerajaan bahalol penipu rakyat Pakatoon bullshit byk kronisme,rasuah, salah tadbir, peminta derma, chauvisnist, komunis, peliwat agama...

      -rakyat tolak pakatoon bullshit

      Delete
  24. inilah penulis blog yang jiwanya penuh iri hati, bongkak, menzalimi serta penuh dgn jiwa kemaksiatan.. mudahan Allah swt membalas perbuatannya ini.

    ReplyDelete
  25. rezeki dr Allah bkn dr umno..Yang dipertuan agong pn mmbnrkan bersih knp najib bini rosmah xbg plak..die rase die lg tggi dr agong ke nk ingkar..semasa nabi dilahirkan di Mekkah,Mekkah 2 dah aman pn..tp dlm aman 2 la sgla kejahatan berleluasa..Allah turunkn nabi bg nk membetulkan ape yg salah yg berlaku dlm keadaan aman kt Mekkah 2..M'sia mmg aman..tp yg salah berleluasa..

    ReplyDelete
  26. bangang punya orang....apa ko ingat rezeki tu dari umno ker?dari kerajaan ker?siapa kerajaaan?jangan lah bangang,bodoh,bengap...siapa yang memerintah..dia lah kerajaan....tak kira ler parti mana sekali pon....pemahaman bodoh kau saje yang mengatakan Be End tu kerajaan,waemah umno jadi pembangkang di 4 negeri

    ReplyDelete
  27. biasa blog pencacai bukan sekurang-kurangnya ada sorang bekap ke? tak berlesen punya pencacai neh. kakakaka...

    ReplyDelete
  28. moga diberikan hidayah oleh Allah...

    ReplyDelete
  29. ni budak tua baru nak belajar main blog gamaknya...

    ReplyDelete
  30. ni la bila orang jahil dah mula bercakap.. sampai rezeki yang datang dari Allah pun cakap datang dari umno.. kahkahkahkah!!!! bangang la lu ni bro!!

    ReplyDelete
  31. kesian..bercakap jer terus nampak bodoh..baik dok diam..haha

    ReplyDelete
  32. gile sampah! ni la dunia skrg. pendakwah dituduh macam2 tapi media tayang realiti show tepekik telolong selak sane sini approved sume. FYI, anak Tun M sendiri turun padang berarak utk Bersih. tp xde sape pun nk sack die or made up any bad stories. niat di hati hanya org itu sendiri dan Allah shaja yg tahu. nape nk putarbelit melalui penulisan ko yg cetek info ni.

    ReplyDelete
  33. kalo dah name pencacai umngok... tegakkan je kebenaran yg palsu... belajar lg la psl agama... jgn guna agama time nikah...cerai..bulan pose pastu raya... lain2 hukum hakam tolak tepi....

    ReplyDelete
  34. umno darul syaitan...orang umno bodoh mcm lembu..

    ReplyDelete
  35. Terbaik! banyak visitor! Ni dari mana semua nih!

    Terbaik 2! ramai orang maki hamun bulan puasa ni, tansri dapat pahala lebih, yes!

    Tolong maki lagi ya.

    ReplyDelete
  36. maaf tuan. seperti komen yg ada di atas ni, rezki bkn dr TV 9, rezki dr ALLAH. dan bg sy, apapun pegangan politiknya adalah hak masing2. kita bkn shj diberi hak dan kebebasan beragama malahan menyokong mana2 parti politik sekalipun. cuma cara berpolitik itu shj yg menentukan yg betul dan salah. jgn taksub! itu yg plg penting bg sy. sbb ada masa kita berada di atas, dan ada masa nya kalau Allah tentukan nasib kita berda di bwh, kita patut menerimanya dgn redha. Allah Maha KUasa.

    sy mengetahui perkembangan ustaz zamri dr IKIM lg. tuan pernah dgr? spjg pendengaran sy, sy xpernah dgr beliau berpolitik dalam menyampaikn dakwahnya.

    begitu juga dalam rancangan adik & quran tu. tuan pernah tonton? klo tuan xpernah tonton, apa kata tuan tonton dan cuba menghayatinya....

    apa yg disampaikan hanyalah kisah dari tafsiran Alquran shj semata-mata. xpernah lg sy dengar dia mengajak penonton menyokong PKR ataupun PAS...

    saranan sy, lihat, dengar dan fikir....

    mungkin tuan akan lebih memahami. lihat dengan hati bukan dgn mata semata-mata.

    assalamualaikum

    ReplyDelete
  37. Pandai plak ye ckp soal pahala n dosa.. Ingtkn dah xtaw dah.. Hebat tul manusia sorg ni.. Sedih..

    ReplyDelete
  38. hidup biarlah berteraskan akal..

    akal diberi pada kita untuk berfikir..

    nak bercakap bukan hanya menggunakan mulut..tetapi perlu menggunakan akal..

    renungan bersama..
    yakinlah..rezeki itu dari Allah..bukan dari sesiapa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezeki dari Allah, tetapi diberi berdasarkan asbabnye, iaitu akal dan usaha kita. Klau duk diam je, rezeki tk datang bergolek. Allah tk mengubah nasib sesuatu kaum..Ade je negara lain yg diperintah selepas merdeka, tetapi tidak maju. Apalagi yg Malaysian mahu, esp. Malay? Bersyukurla.Mmg susah mendapatkan sesuatu yg perfect, tetapi sama2lah kita memperbaikkinya. Bukan menghentam terus2an.
      Cakap berapi bagai, tapi same je..otak tak pakai. Suruh org berfikir, dari penulisan sendiri pon tak guna akal.
      Saja nak tanya satu hal pelik? Ada kenalan ni, sokong pr, tapi bila sebut hal dakwah, bangkang pulok? Bukan pr dan pas ni sekapal ke?
      Pelajar kat oversea pon ade yg sokong pr, tapi result merosot. Sebelum merantau ok jer, bukan ini jadi fitnah ke? Macammane nk tonjolkan kehebatan agama itu sendiri. Bukan Allah suka umat ini berbuat terbaik dalam segala bidang yg diceburi?

      Delete
  39. hahaha..tu la dia.. bile kene maki..yg tau dpt pahala... hahaha hidup tunggu claim pahala org lain... kesian tansrimat.....

    ReplyDelete
  40. dosa kau hina ustaz zamri lagi bnyk dari pahala ko dpt dari makian hamun orang ..huhuh rezki hang umno bagi... rezki aku allah bagi so pahal hang umno bagi jugak ka? XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hargai la usaha org lain. Jgn asyik memeperlekehkan usaha org lain, baik umno or anyone. Asyik bangkang jer. Apa sumbangan ko selain dr bangkangan tu? Allah beri akal suruh berfikir dan berusaha, memajukan diri dalam semua bidang, bukan hasad dengki melihat kejayaan org lain. Mmg rezeki bukan umno bagi, tapi Allah beri atas usaha umno yg diredhaiNya, insyaAllah. Kalau Allah tak redho tak berlaku jgk. kan.

      Delete
  41. Bogger sampah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sampah, yang baca tu jadi tong sampahhh. kekeke: 3Rs.
      Mcm smokers la, dia dpt 1, org yg passive inhaler dpt triple CO3,,hehe gudluck:

      Delete
  42. rasanya ini adalah artikel yang paling kelakar yang pernah saya baca...tolong la buka mata anda sikit..dah betul2 duduk bawah tempurung anda ni..belajar sejarah banyak2 ye..bukan setakat baca,tapi fahamkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejarah apa pulok nih? Sejarah Ust. xamri kew? Yang aku tau, tadi budak2 spm jawab soalan sejarah , siap bawak buku berkilo2 bagai..

      Delete
  43. BLOGGER LEMBU. TANSRI MAT KAKI RASUAH MANE PLAK INI? REZEKI UMNO YG BAGI KE KERAJAAN YG BAGI? KE BAPAK KO NAJIBUYA YG BAGI? JAHANAM UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni , Anon mane pulok nih? Bukan geng pr ko kat atas sane dah advice ke, jangan maki hamun? Nanti pahala ko dapat kat orng yg ko maki tu:

      Delete
  44. Blogger cap ayam bebal tahap gaban
    ko ingat rezki tu umno yg bagi ke BODOH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian commentor ni sume. Tu la Ustazah mengajar kat skolah, korang tidor kat belakang kelas. Klau pergi kolej or uni pon same, asyik buat taik mate jer..Asyik kutuk org jer, aku pon dah terkutuk korang, jadi mcm korang, kutuk org..
      Taubat la, belum tentu ko masuk sorga pon, same le kite, \ ko pas ke umno ke, cari la redha Nye. Allah tidak redha muslim yg memutuskan silatul-rahim sesama insan.

      Delete
  45. hahaha.... bloger ker balaci.... kesian ....

    ReplyDelete
  46. moga Allah bg hidayah kat ko sebelum maut datang menjemput..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2la kita memohon hidayah Nye. Seniri mau jaga diri, kita mohon hidayah utk org lain, hidayah utk diri sendiri mcm mane? Mohon la utk semua. Memohon sesuautu ni boleh je, aslkan ikhlas dan tk berunsur fitnah. Atau sia2 je..

      Delete
  47. bodo piang punya blogger... standard pemikiran UMNO je ko ni... low class...

    ReplyDelete
    Replies
    1. EEEwwwee, Ini ke standard commentor org pkr ke pr ke pas. First time kat sini, terkejut eden. Sori la, ujung tahun ni baru ada masa berblogging bagai,kerja diutamakan. Kalo tak de kerje, boleh la bergayut kat sini full-time?

      Delete
  48. rezeki Allah swt yg bagi. bukan terletak kat tgn org2 tertentu.. manusia khalifah Allah di bumi, oleh itu takbir la ianya mengikut syariat Islam. tenangkan diri pikir semula

    ReplyDelete
  49. tansrimat said...

    "Terbaik! banyak visitor! Ni dari mana semua nih!
    Terbaik 2! ramai orang maki hamun bulan puasa ni, tansri dapat pahala lebih, yes!
    Tolong maki lagi ya."

    Pandai pulak ko citer pasal dosa, pahala. Jadi ko rasa apa yg ko post ni dapat dosa ke pahala?

    What a pathetic loser....

    ReplyDelete
  50. Kenapa pulak kritik Ustaz Zamri secara berhujah begini, dengan bukti dan penerangan, dapat dosa pula. Ustaz Zamri ni maksum ke? Ada ke kat dalam artikel tu saya mencarut, menghina atau menggunakan perkataan mengumpat, merendahkan atau mempermainkan?

    Kalau nak dengar orang mengumpat orang, menghina orang, panggil orang nama tak elok, fitnah orang, pergi beli kaset ceramah Mat Sabu yang lama-lama, tengok macam mana dia rendahkan orang, hinakan orang, bagi pendengar gelak ketawa berdekah-dekah. Ini semua ok? Semua Halal sebab PAS buat? Kalau PAS maki orang, Halal? Kalau PAS mencarut, halal? Tapi kalau orang UMNO menulis dengan bukti dan hujah, tanpa ada unsur hina dan merendahkan, cuma kritikan yang keras, kira terpesong akidah?

    Terpesong akidah atau tidak bukan hak sesiapa manusia nak cakap. Jangan ilmu masing-masing sebesar biji sawi, tapi bongkak dan angkuh di muka bumi Allah nak jatuhkan hukuman, sedangkan kelayakan masing-masing hanyalah mengisi borang menjadi ahli parti!

    Cerminlah diri sebelum menulis dengan nafsu.

    Lihat sendiri komen-komen di sini. Kotor, sombong dan penuh nafsu.

    Malu sungguh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam bro... biasa la dorang ni pegang konsep wal halaku wal haramu. sebelum puasa aritu ada ustaz mantop ni ceramah kat masjid tempat aku di perak. memang dia banyak selit bab politik ni dlm ceramah dia. itu pengalaman sy. tp dlm mari mengaji mmg dia xpenah ckp hal2 ni. mayb nak jg periuk nasi kot.

      Delete
  51. aslkum betul tu tansrimat menulis dengan nafsu ,sama macam tansrimat buat..tulis xyah pikir terlintas je tulis...

    tansrimat ni maybe umno yg cipta sebab tu rezeki dia umno yg bg...

    tahu tansrimat tulis malu tp tansrimat xtahu malu dengan allah menyatakan rezeki datang dari umno... taubatlah saudara/saudari sebelum terlambat sesungguhnya allah maha pengampun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eeewewew..pemutar belit hujah, penyebar infor berpilih-pilih, half-baked..asyik ulang fsl rezeki..Mari kita sume sama2 taubat,,ajakan anda berbaur riak dan ugutan, tiada bunyi ikhlasnya. Adakah ini ajaran ar-Rasul?

      Delete
  52. cukup sekali ini aku lewati blog yg dungupiang ni.blogger nak visitor ja ni.isi hampeh!!!

    ReplyDelete
  53. http://www.youtube.com/watch?v=Gkqhbgc7uXo

    ReplyDelete
  54. haha..sian blogger pncacai ni..haprak bebeno gamaknye..ade otak x bole pkir..2la hati da bute pnoh daki

    ReplyDelete
  55. bodo pnye blogger ni...seko pon x de nk bekup hang...bagus sgat la ko ni dh la bln pose lpas tu kuarkan statement camni,mmg jahil...hrap2 ko dpat hidayah lpas ni...

    ReplyDelete
  56. aku rasekan.. lg bagus ko tgk cite P. ramlee.. ahmad albab.. ko tau x, p.ramlee nih dh lm anti kerajaan.. lbh2 Be END.. hayati la cite2 dia.. moga ko pun tersedar dr lamunan

    ReplyDelete
  57. beb,da lebey 40 org ckp ko bodoh,mkn babi,hamba UMNO..so ape lg..bertaubat la..jgn smp lebey 40,000 like ko utk dpt gelaran2 truk tu.. (ditujukan kpd Tansri mat yg like jugak page utk rancangan ustaz zamri diteruskn... :-))

    ReplyDelete
  58. huh.. tau pulak keluar hukum hakam... tp bila dia sendiri buat statement bodoh pasal ahli agama yg mengajar anak2 mengaji x de pulak rasa berdosa... come on lah beb... kalu nk berpolitik sampai muntah pun x de hal.... tp kalau benda baik yg ahli agama buat untuk kebaikan anak cucu kita, ketepikan la soal politik... x tau la kalau tansrimat ni pendokong sekular tegar...

    ReplyDelete
  59. Kesian kita ni rakyat Malaysia, asyik kena suap dengan hiburan inilah jadinya. Aku fikir lebih baek hentikan hiburan terlampau sperti Melodi dan konsert Jom heboh serta Poco2.

    Tengok! Nak siar program AlQuran pun kena banned? Masyallah! Ini kah jenis kerajaan yang kita mahu kan? Menyekat program kebaikan. Kini aku sedar yang kerajaan BN mahukan rakyat yang bodoh dengan otak rakyat dipenuhi hiburan dan rancangan kemaksiatan.

    Ya Allah, ko tunjukkan jalan yang lurus dan lindungi mereka yang memilih jalan yang Kau redhai. Wahai tuan tanah blogger, semoga Allah memberkati hidupmu walaupun kau nampak dengki dengan pendidik dan pendakwah Islam. Rezeki adalah milik Allah bukan milik manusia.

    ReplyDelete
  60. salam.. tansrimat x perlu malu melihat komen2 disini kerana semua org berhak memilih untuk melakukan perkara yg mendatangkan dosa mahupun pahala.. dan hanya Allah yg Maha Mengetahui ap yg tersirat dihati setiap yg komen, tansri x perlu gusar.. tapi, yg menggusarkan sy ialah bagaimana tansri memahami makna disebalik rezeki kurniaan Allah Taala.. dalam hidup ini,manusia x berHAK menentukan rezeki manusia yg lain kerana rezeki itu milik Allah untuk diberikan kepada hambaNya, jadi ada sedikit salahfaham kat sini mcm mne tansri bercakap soal rezeki.. x kira la dengan siapa kita bekerja rezeki tetap dariNya, saranan sy semua orang patut bersikap adil dalam menilai isu Ustaz Zamri ni, beliau sebagai manusia berhak bersuara (bukankah kita negara demokrasi??) jadi biarlah ap yg beliau pilih pon.. jangan kerana cara beliau yg tidak kena dgn cara kita yg membuatkan kita x mahu bersikap adil dengannya.. Sungguh hanya Allah yg Maha Mengetahui apa yg ada didalam hati kalian.. renungkanlah,assalamualaikum..

    ReplyDelete
  61. Salam.. saya yg jahil agama ni pun menentang cara ustaz x sedar diri nih. Mmg lah rezeki di tangan Allah, abis kenape mcm anjing yg gigit tangan tuannya? Kalau anti Umno, mintaklah kerja ngn Pas, bukankah Pas tu confirm ahli syurga dan REZEKI DI TANGAN ALLAH? Apa punya bangang komen2 atas ni? Kita disuruh taat pd pemimpin KECUALI jika pemimpin tu suruh kita buat maksiat. Bersih tempohari bukankah maksiat kerana ada provokasi suhardi mati dua kali, tian chua berlari nak lawan FRU, pendemo ramai2 pakat masuk kawasan hospital tung shin utk provok pihak FRU? Pastu percampuran antara lelaki dan wanita!!!! Mcm2 leh berlaku! Para peniaga, termasuk adik saya yg berniaga di Pertama Complex terjejas pendapatannya selama seminggu!! Sudahlah ekonomi dunia skrg x menentu!! Si Zamri x sedar diri, Allah beri dia rezeki melalui Umno, tetapi dia langsung x bersyukur!
    Zamri ni mengaku ustaz padahal kepala otak dia bebal dan ilmu tak setinggi mana pun.

    ReplyDelete
  62. Kesianyerr!!!! Renungkanlah semula apa yang di tulis. Rezeki, jodoh, ajal dan maut semuanya di tangan Allah.
    Insaflah, kita hidup di dunia ni pun bukannya lama. Mati nanti kena jawap soalan-soalan tentang diri kita, harta kita, tingkah laku kita dan banyak lagi.
    Jadi ingatlah, baik pas ke umno ke pkr ke, semuanya akan mati, dah bersedia ke kita?

    ReplyDelete
  63. Jangan takut & risau... tabah hadapi segala... yang benar tetap benar, salah tetap salah. Mari bertaranum pun ok gak... tersangat lebih baik dari dok maki orang..... bila dah taksub mula la maki... lepas ni ada lagi yang akan sambung maki... kita tengok sapa yang kena....

    ReplyDelete
  64. Tapi orang pas mati 2 kali (suhardi)sebab tu depa syok maki orang. Bila nak mati kali ke 2 taubat lah kannnn...kannnn...kannnn.... kah..kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  65. sapa punya blog nih..bodo..Allah yg bg rezeki..bkn UMNO .....xksah la ustaz zamri xkeje ngn tv9 pn...bnyk lg rezeki Allah...dasar xmngaji agama..puiii

    ReplyDelete
  66. Ramai penyokong ustaz ni kat sini memang tak dapat hidayah lagi.. Bertaranum kan lebih baik daripada buang masa kat jalanan... Sepatutnya dia guna pembasar suara masa BERSIH hari tu membimbing yang hadir bertaranum bersama dia, bukan ikut sorak bersama kafir-kafirun... Sepatutnya ustaz memimpin semua yang hadir mengenal Allah pada hari itu...

    ReplyDelete
  67. adoi la puak pembangkang ni. korang tau tak siapa ambiga ketua bersih tu? kepala ifc. apa dia ifc? korang tak tau apa. kenapa bersih nak berdemo utk serah memorandum? agung tak bagi demo jalanan. agong baik hati bagi jumpa dia. tapi masa jumpa ada ambiga nak serah memorandum? tak ada kan? jadi apa ke logiknya ust zamri nak berdemo juga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaikkk....depa yg suka memaki selalu jarang guna akal tapi guna emosi...betul allah beri rezeki tp dengan usaha...dan usaha oleh pihak majikan utk create jawatan utk kita cr rezeki dengannya...apa kita plak nak hancurkan bisnes oleh tuan yang berusaha lak sedangkan kita mencari rezeki dgn dia...namanya kurang asam kot kalo gitu...buka hati dan minda...ada akal utk berfikir bukan utk maki hamun sesedap rasa....

      Delete
  68. Kalau engineer yang baik bekerja di Lynas, kemudian turut serta dalam protes Hijau, macamana? Tak kena buang ke? Ini pun serupa jugak.

    Dia dapat job dari syarikat Umno, kalau tak sokong tak pelah, jangan terang-terang menentang. Itu meludah muka Umno yang bagi job kat dia. Baik keluar jelah. Ada juga orang lain yang sokong Pakatan dalam syarikat Umno, tak kena buang pun. Mereka tak ludah muka majikan. Rezeki Allah tu luas, carilah tempat lain, jangan hipokrit.

    ReplyDelete
  69. aikkkk.....
    ada anjing2 fuckatan niat nk keje kat Lynas.....
    dok kutuk2 Lynas tapi nk keje kat Lynas....
    kalo jh HR, WAJIB nyatakan samada org BN atau fuckatan....

    kalo BN ok, leh keje....
    kalo fuckatan, sory no job.....

    ReplyDelete
  70. Assalamualaikum ,


    Dalam keghairahan untuk memaparkan berita yang "ada habuan dan kepentingan",jangan lupa merenung nasib yang dikau bakal lalui di akhirat kelak.Tunjangilah berita mu itu dengan akhlak dan peradaban yang telah digariskan didalam Al-Quran dan Sunnah.Berita yang belum pasti kebenarannya ,usah disebarkan kerana dibimbangi kelak akan melontarkan diri-mu ke neraka "Hawiyah" yang paling hebat seksaannya.
    Tanyalah diri sendiri,bilakah kali terakhir dikau mendampingi alim ulamak,bilakah kali terakhir dikau membaca ayat-ayat al-quran dan mengkaji maksudnya,bilakah kali terakhir dikau menghadirkan diri ke majlis ilmu? Jika masih jauh ketinggalan,hadirkanlah dirimu ke majlis ilmu dan berlapang dada utk menerima ilmu Allah Yang Maha Luas.Insya-Allah,di hujung usahamu ,akan kau temui jawapan bagi kemelut politik yg serba kucar kacir ini.

    ReplyDelete
  71. ustaz tue khianat majikan dia,memanglah kena buang...media prima kan selalu kena kutuk dengan pembangkang...xkan media prima nak simpan staff yg sokong parti yg kutuk dia..mari mengaji x salah aku dah tukar ustaz lain.program masih boleh berjalan macam biasa...ds anwar penah kata perkara pertama yg dia akan lakukan dalam parti adalah menyingkirkan ahli yg sokong parti lawan...

    ReplyDelete
  72. Cakap macam bagus,, Hassan Ali cakap lain sikit dah kena buang tanpa dipanggil membela diri..

    ReplyDelete
  73. DIA DAH MASUK TV 3 BALIK DAH,WARDINA PUN SAMA

    ReplyDelete
  74. ustaz hassan ali tegur pasal kes murtad..dah kna pecat
    dr zulkifli nordin tegur pasal kalimah Allah pun kena buang.. macam ni ke hak demokrasi pakatan?? kah!kah!kah!

    ReplyDelete
  75. Budak budak zaman sekarang bila mereka rasa mereka lebih Islam dari orang lain mulalah mereka mendabik dada bahawa merekalah Islam sejati, orang lain semua bodoh.

    Walaupun rezeki itu datang dari Allah, tapi kena juga ada pihak yang menyediakan peluang untuk kita mendapat rezeki.. Kalau tidak mengapa kita sibuk minta kerja dengan orang lain yang menyediakan peluang kerja untuk kita..
    Allah tak buka stesen TV, Allah tak buka kedai runcit, Allah tak buka kilang letronik, so bagaimana cara Allah bagi rezeki?
    Orang berniaga perlu ada pembeli, tak bolehlah ambil jalan mudah bahawa rezeki itu dari Allah semata mata..
    Memang rezeki datang dari Allah, tapi cara bagaimana rezeki dari Allah itu diturunkan itu yang kita kena faham..
    Kalau aku sebagai majikan, ada kakitangan yang tak menurut perintah aku, aku akan buang, dan aku akan kata carilah rezeki Allah ditempat lain..
    Sebagai orang Islam yang baik, Ustaz Zamri sepatutnya tahu apa tanggung jawab dia kepada majikannya, aku rasa tidak ada mana mana majikan yang akan berdiam diri jika ada kakitangannya yang cuba merosakkan nama baik majikan.

    Kalau dah tahu rezeki itu dari Allah kenapa masih terhegeh hegeh lagi hendak cari makan ditempat lain sedang company sendiripun dah memadai untuk mendatangkan sumber rezeki kepadanya. Kenapa tidak biarkan sahaja ustaz lain yang tahu menghargai majikan bekerja disitu?
    So Ustaz Zamri dan penyokong penyokongnya, carilah rezeki Allah dimana mana , kerana rezeki Allah sesungguhnya bersepah dimana mana, bukannya distesen stesen TV semata mata..

    ReplyDelete
  76. memang lah rezeki tu bukan dr umno,ia dr allah,tapi ustaz pembangkang ni mesti kerja dgn media pembangkang,yg dok kerja dgn media umno pasai apa,byk ustaz umno yg nak kerja dgn media umno,,bagus jugak ustaz pembangkang ni berambus dr media umno ni,,pergi berambusss,,hak tuinhhhh!!!!!

    ReplyDelete
  77. aku pun mula2 suka gak tengok program ustaz zamri ni..lama2 mcm ada yg tak aku suka.kekadang ustaz ni cakap..'dah ada girlfren??(mcm tulah..maksudnya) aiiekk..,ajar agama tu bagus..ilmu bagus..lebih bagus dari program realiti nyanyi2 tu...cuma sbb nak kan duit masyukkk..terpaksalah 'pura2'.Kalau dia bijak..dia tak campur aduk kan politik dgn periuk nasi dia..diam2 sudahler...,
    Cuma aku rasa nak tergelak besor bila ramai ahli2 Pas tergila2 dgn program realiti...depan mata aku...!!siap 'balik cepat nak tengok Akademi Fantasia'..rumah dia adik2 dan al qurqn atau tanyalah ustaz tak pernah bukak...berkaroke ..setiap kali ada keje kawin..fuhhh..pak aji lagi..bukan sorang dua tapi berlambak..,solat pun jenis lambat2.BR1M..siap tanya..dpt lagi tahun ni???haaaa...hipokrit tak namanya tu??

    ReplyDelete
  78. buangg ajee....suruh dia mintak kerja dgn guan engg....

    otak letak kat lutut setat ni....ada ramai lg yg lebih berkelayakan mengajar ngaji di TV 9 tu....

    lg ramai ustaz diluar sana yg neutral yg berkebolehan...

    ReplyDelete
  79. molot maki hamun kjaan tapi tangan tadah duit kjjan, tak tau malu ka. cuba kalau aku maki nik aziz, nak tak nik aziz bagi aku duitt.

    ReplyDelete
  80. alahhh passs.... kunun nak hudud, potong rambut di kalate pon tak bleh handle...ekekeke....

    ReplyDelete
  81. bdak kecik lg dia ni, fikiran belom matang, he just apply as many other puak pas applied. just follow bliently.

    ReplyDelete
  82. mane 2 ustaz yg megarut...buang je..biar dia bebas..xde hal la..apa..dia ingt xde dia kt tv9 abis senua progrm tergendala.elok jg buang cpat2 sblum anak2 kmi rosak fikiran angkara ustaz bingai tu....tv9 buat keptusan paling bujak...tahniah.....syiuhh...syiuhh...

    ReplyDelete